Nyheter

I början av hösten fick föreningen ett brev från Uppsala kommun gällande att vi inte utfört obligatorisk ventilationskontroll, vilket ska göras vart tredje år på ventilationen i våra lägenheter. Om detta inte genomförs i samtliga lägenheter så kommer ett vite åläggas föreningen.

Vi i styrelsen har anlitat företaget Skorstensfejarmästar Ul Öberg AB, som har sitt säte i Enköping, att genomföra denna kontroll. De kommer även att genomföra en städning av ventilationen innan kontrollen, då ingen OVK har gjorts sen husen byggdes för sju år sedan. Om ventilationen är smutsig så kan flödet påverkas och i värsta fall underkännas, med resultatet att en ny OVK måste göras efter städning.

Några viktiga saker gällande denna ventilationskontroll:

·        Denna kontroll och städning är planerad till vecka 5 (27 januari – 31 januari).

·        Företaget kommer att byta filter på alla system i samband med att de gör rengöringen och kontrollen.

·        Företaget kommer att annonsera till varje lägenhet via ett meddelande i brevlådan, en vecka innan varje enskilt besök.

·        Företaget kommer få en servicenyckel för att kunna få access till varje lägenhet och det kräver att ni som lägenhetsinnehavare sätter låset i serviceläge. Detta görs genom att låsa dörren och ta ut nyckeln i klockan tio på låset (se lägenhetspärmen sektion 13, alternativ det informationsbrev som delats ut i allas brevlåda).

·        Skulle den tid ni fått verkligen inte fungera av en eller annan anledning så kan ni byta med en granne, hör i så fall av er till företaget (kontaktuppgifter kommer finnas på meddelandet som företaget lämnar ut). Skulle tiden inte fungera och det inte går att byta med en granne, hör av er till företaget så att det kan lösa det.

·        Om extra besök skulle behövas på grund av att företaget inte fått access till en lägenhet och inte blivit informerad av lägenhetsinnehavaren att tiden inte passat, så kommer eventuell kostnad för extra besök läggas på lägenhetsinnehavaren.

 

Vid eventuella frågor, skicka dem till styrelsens mail:

 

Med vänliga hälsningar

BRF Gullvivans styrelse

 

 

Vid årskiftet kommer BRF Gullvivan att byta fastighetsskötare till PD Miljövårdsservice AB. De kommer att sköta vår utemiljö och se till våra hus. De kommer även att ta emot felanmälningar. Felanmälningar ska göras på deras webbsida: https://www.pdmiljovardsservice.se/felanmalan

Anledningen till bytet är att vår nuvarande entreprenör inte har utfört det arbete som vi hade avtalat om. 

Glöm inte bort extrastämman nästa tisdag den 27 augusti klockan 18.30 i Stenhagens bildnings- och kulturcenter! På stämman kommer vi att upp det förslag till nya stadgar som presenterades på den ordinarie stämman. Stadgeförslaget finns på hemsidan: Förslag till nya stadgar Brf Gullvivan.pdf

Varmt välkomna!

Styrelsen Brf Gullvivan

Inför sommaren har föreningen har hyrt en sopcontainer för grovsopor. Containern kommer att stå uppställd på parkeringsplats nummer 18 från denna vecka och två veckor framåt.

I containern kan du slänga sådant som du inte kan slänga i hushållssoporna eller på återvinningsstationen vid Ica Maxi. Det kan till exempel vara trädgårdsavfall, gamla möbler eller byggavfall.

Miljöfarligt avfall som färg, kemikalier och elektronik får du inte kasta i containern. Detta avfall behöver du lämna på kommunens återvinningscentral i Librobäck.

Hör gärna av dig till styrelsen om du är osäker på vad du får slänga i containern!